לפני כשבועיים במהלך סוף השבוע היו עסוקים מתנדבי איחוד הצלה מחולון בענייני השבת. בשלב מסוים קיבלו החובשים בני מזרחי, רחמים גלבוע, יעקב יזדי, ליאור אשכנזי והפאראמדיקית מירי שווימר הודעה דחופה במכשיר המירס להגיע לרחוב גרא בחולון שם התקבלה קריאה על אדם מבוגר ומחוסר הכרה.
המתנדבים שכבר רגילים לעזוב הכל ולצאת להצלת חיים עזבו את ענייני השבת, לקחו את הציוד הרפואי שברשותם והגיעו למקום באמצעות אופנועים ואופנולנסים (אופנוע אמבולנס).
המתנדבים הגיעו למקום תוך דקות בודדות, זיהו את החולה כאשר הוא מחוסר הכרה, ללא דופק ונשימה ומיד החלו בביצוע פעולות החייאה. ברשותם היה מכשיר דפברילטור (מכשיר למתן שוק בדום לב) על כן הם יכלו להמשיך להעניק לו החייאה גם כשליבו התקשה להמשיך. החולה קיבל 5 שוקים חשמלים וטיפול רפואי מתקדם על ידי תרופות שלאחריהם לבו חזר לפעום והוא הצליח לנשום בכוחות עצמו.
למרות הסיכויים הקלושים, כאשר ניידת טיפול נמרץ הגיעה לפנות אותו הוא היה במצב יציב ונשם בכוחות עצמו.
1 צפייה בגלריה
צילום: דוברות איחוד הצלה
צילום: דוברות איחוד הצלה
צילום: דוברות איחוד הצלה
המתנדבים שהיו נרגשים מהסיטואציה נפרדו לשלום מבני משפחתו של המטופל ואיחלו להם בריאות והצלחה, אך המשפחה לא מיהרה לשכוח אתם. לאחר שהמטופל התחזק סיפרו לו בני משפחתו את כיצד ניצלו חייו והוא ביקש להיפגש עם המתנדבים.
ביום שישי האחרון בשעות הצהריים נפגשו המתנדבים והחולה יחד עם בני משפחתו בבית החולים וולפסון כאשר הוא כבר בהכרה מלאה ונרגש. במפגש הוא הודה ארוכות למתנדבים על פעולותיהם מצילות החיים והמתנדבים מצידם התרגשו עד כדי דמעות, שכן הסיכוי למקרה שכזה בעולם הרפואה אינו גבוה וגם המתנדבים בעצמם לא האמינו שיצליחו להציל את חייו.