במרץ 2015 נעצרה רחל מנחם מבת ים, בחשד שניצלה את תמימותם של עשרות קשישים וגנבה מביתם כסף ותכשיטים. השבוע היא הורשעה בשמונה מקרים ותרצה 65 חודשי מאסר בנוסף על פיצוי כספי לקורבנותיה. השופט הדגיש שבשל גילם המבוגר של הקורבנות, על הפיצוי להיות משולם תוך 120 יום.
לפני כשלוש שנים פורסם כאן סיפורם של עשרות קשישים, חלקם בני למעלה מ־80, שנפלו ברשתה של מנחם. על פי הנטען, מנחם נהגה להגיע לבתים של קשישים לבושה כאחות והציגה עצמה כעובדת הביטוח הלאומי. את כניסתה לדירה ניצלה כדי לגנוב מהם. צוות חקירה מיוחד הביא למעצרה ובחיפוש בביתה נמצאו עשרת אלפים שקל.
אחת הקשישות שנשדדו, אז בת 84, הייתה אלמנה שזכאית לשעות ניקיון מביטוח לאומי. "זה היה יומיים אחרי שהשתחררתי מבית חולים", שחזרה, "היא דפקה בדלת ואמרה שהיא מחליפה את המטפלת הקבועה". הקשישה חשדה וביקשה תעודת זהות. "היא אמרה שמגיע לי עוד 20 שעות תוספת של עזרה בבית, אז אמרתי שאשמח כי אני באמת צריכה".
בזמן שהותה של מנחם בדירה היא נטלה עימה את ארנקה של הקשישה ובו 800 שקל במזומן וכן שרשרת זהב.
לפי כתב האישום, היה מדובר בדפוס התנהגות סדרתי. מנחם נהגה להסתובב באיזור בת ים וחולון ולחפש תיבות דואר שעליהן מדבקות של חברה הנותנת שירות לקשישים. לאחר מכן ניגשה לדירות לבושה מדי אחות, דפקה בדלת והציגה עצמה כעובדת ביטוח לאומי. בכל בית ניצלה הזדמנות שנשארה לבד ונטלה כרטיסי אשראי, כסף ותכשיטים.
בפסק דינו ציין השופט, שמאי בקר, את חומרת המעשים שבוצעו באוכלוסייה הפגיעה ביותר, אוכלוסיית הקשישים, והנזק שנגרם להם. השופט הרשיע את מנחם, אך ציין תנאים מקלים לגזר הדין, ביניהם היותה חד הורית, העובדה שנטלה אחריות, וכן עבודתה בשנתיים האחרונות במוסד לאנשים בעלי מוגבלויות. עם זאת פסק שחומרת מעשיה מחייבת עונש מאסר.