תושב חולון, אייל בן חור, הוא צלם חובב שמקפיד לקום מוקדם בבוקר ומצליח לקלוט בעדשת המצלמה שלו את השקיעה בכל מיני פינות מיוחדות ברחבי העיר חולון.
לאחרונה החליט בן חור לפתוח את היום במגדל המים שבחולות חולון, מאחורי ספארק המים ימית 2000 לכיוון השביל שמוביל לשכונת מולדת. בן חור ציפה לצלם תמונות רומנטיות של נוסטלגיה וטבע, אך לצערו גילה כי שטח הקרקע של המבנה נמצא במצב רע, מוזנח ואף מסוכן.
2 צפייה בגלריה
צילום: אייל בן חור
צילום: אייל בן חור
צילום: אייל בן חור
"כל הרחבה שמיועדת לישיבה מלאה בקורות עץ רקובים, אפילו ספסלי האבן כבר שבורים", אומר בן חור, "יש שם הרבה מסמרים חשופים ומי שימעד שם עלול להיות בסכנת חיים. בנוסף, עוברים שם בעלי חיים כמו תנים והם בקלות עלולים להיפצע מכל הבלגן הזה. כל כך חבל שפינת חמד רומנטית ויפה נראית ככה. אני לא יודע אם זה וונדליזם או הזנחה של העירייה אבל חייבים לטפל במקום".
2 צפייה בגלריה
צילום: אייל בן חור
צילום: אייל בן חור
צילום: אייל בן חור
בין היתר, מציין בן חור כי מדובר באחד משמורות הטבע האחרונות בחולון וכי ממילא נראה שזמנה קצוב: "לפי ההתפתחות של חולון ובכלל של הארץ כולה, בקרוב לא יהיו כאילו שטחי טבע בלב ערים גדולות, לצערי הזמן של השטח הזה קצוב וחבל שבזמן שהוא נמצא איתנו לא נהנה ממנו. עבורי התמונות האלו יכולות להיות זיכרון אחרון מהמקום, הייתי שמח אם היו מתחזקים אותו טוב יותר. כמובן שפתחתי פנייה במוקד העירוני אך אני מקווה שהטיפול יכלול שיקום ושיפוץ ולא הריסה של המקום".📷
2 צפייה בגלריה
צילום: אייל בן חור
צילום: אייל בן חור
צילום: אייל בן חור
-
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "במקום היתה שריפה כתוצאה מפעילות ונדליסטית וכבר הוכנה תכנית לשיקום המקום. במסגרת העבודות הדק השרוף יוסר ובמקומו תונח אבן משתלבת בגוון חול. בנוסף, ימוקמו פחי אשפה חדשים, יבוצעו תיקוני ריצוף ובטון ועבודות צבע קלות ויתבצעו השלמות גינון, השקיה ונטיעות עצים. עבודות אלה כבר תוקצבו והביצוע יחל במהלך חודש ינואר.
עד לתחילת העבודות המקום ינוקה, יגודר וישולט ע"י החברה לבילוי ובידור".