הודעה של המשרד להגנת הסביבה המצביעה על חומרים מסוכנים הנמצאים בשימוש קבוע בבתי חולים וחלקם מוזרמים לשפכים, הטרידה תושבים בחולון שמתגוררים ליד 'וולפסון'. בבית החולים אומרים שהם עומדים בכל הדרישות של המשרד להגנת הסביבה.
"בבתי חולים נעשה שימוש בחומרים מסוכנים המוזרמים לשפכים, בעיקר בתחומים: אונקולוגיה, דיאליזה, פתולוגיה, סיעוד, צילום, היסטולוגיה, מעבדות, ציוד אלקטרוני, מכונאות ותחזוקה", נכתב בהודעת המשרד להגנת הסביבה, שמתייחסת לפוטנציאל זיהום סביבה גבוה מבתי חולים.
"כימותרפיה היא המקור הגדול ביותר של פסולת חומרים מסוכנת מבתי חולים. רק אחוז קטן מפסולת מסוכנת זו מכיל תרכובות כימותרפיות, שאר המרכיבים הם חפצים מזוהמים ככפפות ומזרקים", נכתב באתר.
חומר נוסף שהוזכר הוא פורמאלהיד. "פורמלין המשמש בין השאר לחיטוי ממברנות במכונות דיאליזה ומשם מוזרם לשפכים. יש גם ממיסים שמקורם במחלקות כגון פתולוגיה, היסטולוגיה, מכונאות ומעבדות".
כספית גם נחשבת לחומר מסוכן והיא מגיעה לשפכים ממכשירים שבורים כגון מדי חום ולחץ. יש גם כימיקלים רעילים שמקורם בתמיסות מחטאות, שמנים משומשים, חומרי ניקוי, חומרי צבע וכו'. המשרד להגנת הסביבה ממליץ על קדם טיפול לזיהוי החומרים המסוכנים ומניעת הזרמתם לשפכים.
"אני גר ממש ליד וולפסון", מספר תושב חולון, "אחרי שקראתי את ההנחיות הבנתי שאין לי ולאף אחד מושג איך הם נפטרים מכל מיני חומרים רדיואקטיביים שהם משתמשים בהם. מזרימים אותם לביוב? זורקים איפשהו? זה חייב להיות שקוף לאזרחים ובמיוחד לשכנים של בית החולים".
מ'וולפסון' נמסר בתגובה: "בית החולים עומד בכל דרישות משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה. הפסולת המסוכנת נאספת בנפרד משאר סוגי הפסולת על ידי עובד תברואה מקצועי וממוגן, שמכיר את כל התחנות והמחלקות בהן נמצאה הפסולת.
"העובד אוסף את הפסולת לעגלות שינוע ייעודיות ומעביר אותה למקום המיועד לריכוז פסולת מסוכנת בחצר בית החולים. שם נמצאת מכולה סגורה ומסומנת בשלטים מתאימים. משם הפסולת מפונה לרמת חובב על ידי קבלן חוץ".